Dramapädagogik-Tage 2018 : Conference Proceedings of the 4th Annual Conference on Performative Language Teaching and Learning
- Der Tagungsband zur 4. Konferenz zu Drama und Theater im Fremd- und Zweitsprachenunterricht versammelt Tagungsbeiträge aus den Bereichen Grundlagen, Forschung und Praxis. Die Beiträge reichen von Begriffsklärungen zur Dramapädagogik über Skizzen aktueller Forschungprojekte hin zu Praxisbeiträgen zu den Themen Process Drama und interkulturelles Lernen, Körpersprache und Fremdsprachenlernen, Fremdsprachenlernen mit Gedichten, reflektiver Praxis, Drama Grammatik und performativer Literatur- und Kulturdidaktik.
- The conference proceedings of the 4th Conference on Drama and Theatre in Foreign and Second Language Teaching gather conference contributions on research and practice. The contributions range from definitions of drama pedagogy to outlines of current research projects to practical contributions on the topics of process drama and intercultural learning, body language and foreign language learning, foreign language learning with poetry, reflective practice, drama grammar and performative teaching of literature and culture.
URN: | urn:nbn:de:0111-pedocs-179905 |
---|---|
Title Additional (English): | Drama in Education Days 2018 |
Publisher: | DIPF Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation |
Editor: | Stefanie Giebert, Eva Göksel |
Document Type: | Conference Proceeding |
Language: | Multiple languages |
Year of Publication: | 2019 |
Release Date: | 2020/01/17 |
Tag: | Drama in education; Fremdsprachendidaktik; Dramapädagogik |
Edition: | Online-Ausgabe |
Page Number: | 123 |
DDC functional group: | 400 Sprache |
700 Künste und Unterhaltung | |
Open Access?: | Ja |
Relevance: | Andere wissenschaftliche Veröffentlichungen (Bücher, Herausgeberschaft, Kommentare zu Gesetzestexten u.a.) |
Licence (German): | ![]() |